söndag 10 maj 2009

Vårbilder..

Som vanligt alldeles för länge sedan ett nytt inlägg på bloggen. Men vart skall man hitta tiden? Man blir helt fascinerad över hur duktiga alla andra småbarnsföräldrar är, som hinner uppdatera flera gånger i veckan. Är det kanske så att Lilla Familjen Skoog är lite ineffektiva i hushållet, så att det inte blir så mycket tid över till datan? Jaja. Nu kommer lite bilder i alla fall.

Ester älskar att bada, och i namnsdagspresent fick hon ett strandset av pappi och mammi. Hink, spadar och kakformar. I brist på sandstrand, får hon leka med dem i badet.

Men det är inte det enda hon gillar att göra. Eftersom en person *host host*i hushållet ÄLSKAR extrapriser på mat, nästan oavsett vilka produkter det gäller, kommer det ibland hem lite "lustiga" saker i kylskåpet. En av dessa saker är aubergine. Ingen i familjen är väl jätteförtjust i att äta denna vackra grönsak (?), men Ester är väldigt glad när hon får leka med den. Som ni kan se nedan..



Hon har också lekt lite med sina kompisar, Dario och Kai. "Två toppenkillar", brukar hon säga efter att de har träffats. Fast de är tuffa grabbar, är de inte rädda för att visa känslor.


Första maj spenderades i Ånimskog, och det var en fantastiskt härlig dag. Sol, mat i trädgården och massor av folk som ville leka och krama lilla Ester. Alla var mycket nöjda! Extra kul tyckte nog Ester att det var att även den "lille" svågern Edvin bestämde sig för att åka med ut till landet.



Efter Åmål styrde vi till Arvika, för att hälsa på familjen Nävehed i deras mysiga hus. En mycket trevlig helg, med både grillning och besök på Rackstamuséet. Förhoppningsvis lärde sig Ester ett och annat av familjens två söta tjejer, Mina och Elma. Väldigt duktiga och förmodligen världens gulligaste tjejer (efter Ester naturligtvis).



För närvarande är Ester typ inne på sin...åttonde vecka av förkylning? Det känns som om hon haft cirka fyra förkylningar som avlöst varandra. Hosta, snor som rinner och lite extra gnällig. Vore inte fel med en friskhetsperiod ganska snart, tycker mamma och pappa. Det kräks upp slem lite här och var, i tid och otid. Men sjuk eller inte, hon är fortfarande lika söt och underbar (och älskar att sno pappas många fjärrkontroller för att ha som snacks).

6 kommentarer:

Unknown sa...

ååå vad roligt med uppdatering! Det har jag väntat på :) Många söta kort på den lilla godbiten. Saknar dig Ester! Hoppas att du snart blir frisk. kramar från moster

Anonym sa...

Vilka härliga vårbilder!
Jag förstår absolut om ni inte hinner uppdatera,,,,
tiden går snabbt med små barn:)

Kramar från Gisela

Dahlin sa...

Hejsan Ester!

Härligt att se vad som händer med dig, det var ju jäääättelänge sen vi sågs sist! Tiden går fort, för våra mammor i alla fall (min har också just gjort ett inlägg på vår blogg, en månad sen sist...).

Det ser kul ut med auberginen, tror jag ska fråga mamma och pappa om jag får en jag med. Hoppas att vi ses snart!

Kram Martin

Lovisa Skog sa...

Höhö. Ester har samma frisyr som pappi, ser jag (att döma av de två nedre korten). Storstilat!

Therese sa...

Ååå lilla sötEster... Du växer oxå och blir stor ser jag!!
Ja, hoppas verkligen att det blir jättemysigt på midsommar!! Vi ser såå mycket fram emot det!!

Hur ser er sommar ut?? Ska ni va i Åmål mycket??

Kramar

kai F sa...

hej Ester, jag har flyttat, så jag måste hitta kompisar igen.. jag hoppas att jag kan träffa dem som är snäla, som du...

vi ses snart igen!

kram, Kai