lördag 5 mars 2011

Titta mamma, vad jag jobbar!

Hade tänkt oss en utflykt hela familjen denna helg men då Ingrid ligger sjuk i 40 graders feber fick det hela avstyras. Ester och jag tog en tur till lekparken istället samt hälsade på våra grannar och gratulerade till deras nya lilla tillskott. En liten tjej på 2 veckor. Helt otroligt liten och sååå söt!

Björn har varit duktig och slipat ner tapeter i Ingrids blivande rum. Det var jobbigare än vi först trodde. Efter många många timmars arbete är nu äntligen hela fyra lager tapet borta!!! Men mycket jobb återstår innan rummet är färdigt...

Medan Björn slipade hade jag hand om en mycket sjuk och ynklig Ingrid och Ester var uppe på sitt rum och lekte. Väldigt tyst och väldigt länge. Vilket är väldigt ovanligt. Så jag gick upp och tittade. Då hade uppfinningsrika lilla Ester tömt sina lådor på kläder och höll på och vika och sortera högar av kläder. Hon såg mycket påkommen ut när jag kom upp och sa "Titta mamma, vad jag jobbar". I två timmar höll hon på och roades av sina kläder!!!




1 kommentar:

Familjen Hägglund sa...

Åh, det där synen känner jag igen! Mannen med slip och munskydd!;) duktigt!!!
Tråkigt att Ingrid ät sjuk nu, dom turas om... Men skönt att storasyrran roar sig lite själv! :)
Kramar till er!