torsdag 17 juli 2008

Nu är vi i Åmål!

Det var längesen sen jag skrev något sist och jag förstår att ni saknat oss och väntat något alldeles otroligt på en uppdatering! :) Anledningen är att jag fått muskelinflammation i nacke/axel/rygg och eftersom jag får ondare av att sitta har jag helt enkelt undvikit det. Men nu har jag tagit med datorn till sängen och det känns lite bättre då.. Ingen höjdare att ha ont alltså!! Det enda doktorn kunde göra var att skicka en remiss till sjukgymnasten; alla läkemedel gick ju ut i bröstmjölken! Men jag kämpar på med övningar, promenader med svängade armar, värmande vetekudde och kylande Ice Power och hoppas innerligt att det SNART ska ge resultat. För det är inte speciellt kul att ha en underbart söt liten tjej som man knappt kan bära för det gör så ont!!! Att ha en underbar tjej är såklart jättekul men ja, ni fattar vad jag menar! :)


Mycket har hänt sen sist! Ester skrattar och ler mot oss, framför allt när hon ligger på skötbordet - det verkar hon tycka mycket om!! Hon är nu 5,5 veckor gammal och väger redan nästan 4,5 kg. Hon växer och växer trots att hon kräks och kräks. Man hittar nya pölar på golvet lite varstans!

Innan vi åkte till Åmål passade vi på att umgås lite med både moster Anna och faster Lovisa. Ester besökte Slottsskogen för första gången och stortrivdes och var så snäll en hel eftermiddag. Vi fikade, latade oss, promenerade samt tittade på den nya lilla sälungen och de charmiga pingvinderna. Det var jättehärligt tyckte hela lilla familjen Skoog! :) Fastern tog vi en fika med på Mariaplan men det har vi tyvärr inget bildbevis på!



Resan till Åmål gick jättebra och Ester behöves inte fyllas på en enda gång, trots ett stopp på Mc Donalds drive In i Överby. Här är det superskönt att vara och alla är så snälla och hjälper till så mamma hinner käka och duscha och allt annat som man tar för givet innan man får ett litet bebisbarn!



Två stolta morbröder håller sötnosen



Idag har Ester, morbror Edvin, mormor Maria och jag varit på Marinan och käkat glass. Det var kul att komma ut och hitta på något. Annars lägger man sig ofta på kvällen, förundrad över att ännu en dag är över och försöker att komma på vad man egentligen har gjort för någonting. Utöver att amma, byta blöja och torka spy då. Men idag har det alltså blivit en glass också! :) Nu har Ester vaknat till liv och efter att pappa satt på en ny blöja är det matdags. Hoppas att det inte dröjer lika lång tid till nästa inlägg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åå det ser ut som hon har blivit mycket större! Längtar verkligen tills jag får se henne! Världens sötaste lilla Ester. Gott med glass på marinan. Jag ska nog också äta glass och se på Twinnis.
Vi ses i morgon.
Massa kramar till er alla.

Familjen Hägglund sa...

hej! jo, som jag har väntat, men du hade en bra anledning så du är ursäktad! =)va kul att det går så bra för er. jag kan säga att jag fortfarande kan bli förundrad när en dag har gått och jag ligger på kvällen och tänker på va vi gjort... Trots att jag inte ammar eller torkar spy. =) Men det är livet ändå! Helt underbart!
hoppas du blir bättre snart!
Många kramar

Frun sa...

längtar efter er!