onsdag 2 juli 2008

Mormorbesök och sommardeckare

Dagarna flyger förbi och när man väl ätit frukost, duschat och borstat tänderna inser man att halva dagen har gått. Man hinner inte något mer än det absolut nödvändigaste, och ibland knappt det... Men ändå är det verkligen värt allting. Vad spelar det för roll med ett dammigt hem, nedspydda kläder och en kurrande tom mage när man har världens sötaste tjej att pussa på?!

I helgen var dock Esters mormor på besök, vilket gjorde att både mamma och pappa hann lite mer än vanligt. Det var underbart skönt att bli uppassad och slippa tänka på disk och vad man ska äta osv. Väldigt uppskattat var det! Tack kära mor! Och Ester tycks gilla när det är extra folk och ljud omkring henne! På lördagen åkte vi till Partille och köpcentret Allum där vi tillbringade alldeles för många timmar i jakt på bröllopskläder till sommarens två bröllop. Det är inte lätt att hitta kläder när man har en liten degig kula kvar kan jag ju säga. Inte för att min mage någonsin har varit vältränad och platt, men ändå!! Jag hittade iallafall en klänning - bara en kvar nu! :) På söndagen tog sen de 3 tjejerna en lång och härlig promenad. Pappa Björn fick tid för att spela tv-spel och hann att döda massvis med zombies medan vi var ute i det fina villaomådet och drömde oss bort från Pennygången! :)

Min absoluta favoritårstid är helt klart sommaren (,även om våren inte heller är helt fel). Jag älskar värmen, alla glassar, Ånimskog, grillning hos svärfar, utflykter till små caféer, korsordslösande på farmors ballkong och - och detta är kanske det bästa av allt - alla deckare och kriminaldramer som dyker upp några veckor in på sommaren. Just denna sommar verkar det dessutom vara ovanligt många; Durham county, Morden i Midsomer, Cold blood och Tyst vittne. Favoriten bland dem alla är självfallet klassikern Morden i Midsomer. Igår hade Ester en jobbig dag med väldans ont i magen. Hon var vaken i stort sett hela tiden mellan 10 och 16.30 och gnällde, gnydde och skrek om vartannat. Men till vår stora glädje sov sen flickebarnet från 19.30 till 23.30 så mamma och pappa hann att se Morden i Midsomer i lugn och ro. Underbart! Hon är redan väldigt väluppfostrad! :) Nu håller vi bara ögon och öron öppna för Poirotpremiären. Ingen sommar utan Poirot - hör av er om någon hört om/när det börjar!

Avslutar med en gullig bild på mina två älsklingar. Är de inte söta?! Ett av få tillfällen då lillpyret har napp förresten, hon tycker mycket bättre om pappas lillfinger än nappen. Hoppas det ändras!!


Ha det bra tills vi hörs igen - och glöm inte att skriva en kommentar till oss. Det är så roligt att läsa!! :)

6 kommentarer:

Erik, Therese och deras UNDERBARn sa...

Jo, men visst är det alldeles underbart med de små liven.. och visst är det värt att ha en massa spy över hela sig... Just nu ligger våran lilla pärla och bajsar och skrattar om varannat i sin pappas knä... Vad söt hon är Ester... Och vad skönt med mamma besök.. visst är det skönt att slippa tänka på allt ett tag!! Ska verkligen bli kul att ses i sommar... Vi får ju se till att ta promenader tillsammans nu när båda våra makar jobbar.. eller vad säger du??
Ta hand om er och ge Ester en kram från Alva...

Anonym sa...

Kul att läsa vad som händer i er lilla familj. Vår numera lilla familj har plötsligt blivit 4 st eftersom Martin kommit hem från Spanien idag och Peter från konfaläger. Daniel har varit hemma ett tag nu och det är trevligt med ungdomar i huset. M har köpt en ukulele som jag ska träna på (när jag får tid). Kramar från oss alla

Anonym sa...

Hej lilla familjen.
Vilka fina bilder ni har lagt upp. Jag ser fram emot att träffa er och lilla tösen imorn. Slutar jobbet alldeles snart nu så då ringer jag dig igen...kramar!!
Anna

Erik, Therese och deras UNDERBARn sa...

Hej!! Vi kommer till åmål den 18 juli och sen stannar vi till i mitten på augusti.. vilka tider e de ni e där?? Nej du.. de där me minifom... asså... de kanske bara va så för Alva. Märker ni inte att minifomen hjälper, så råder jag er att testa typ 3-4 dagar utan för att se om de blir nått bättre... Det kan ju iof ha att göra med att vi gav mer än angivet.. ja vet inte.. eller att Alva har blivit större och inte har lika ont i magen längre... jag vet inte.. de e i alla fall bättre nu.. hur går de för er med den lilla?? får ni sova på nätterna? Vi hörs!! Kram

Familjen Hägglund sa...

Hej!!
Va bra ni verkar ha det! ibland har dom sånna jobbiga dagar, men sen kan dom ju oxå ha riktiga drömdagar och då är dom jobbiga dagarna som bortblåsta! Härligt med lite mormorshjälp! låt dom ta hand om er!!!! Njut med familjen. Hälsa björn och ester så mycket från oss. kram kram

Anonym sa...

Hejsan lilla familjen! Nu sitter jag här på jobbet och det är inte jätte många som ringer denna tiden på dygnet. Jag hörde från mamma att lilla sötnosen har börjat att le mot er medvetet, vad mysigt!! Längtar till jag får se henne och er såklart :).
Kramar från moster