onsdag 25 juni 2008

Midsommarhelgen

Torsdagen den 19 juni bar det iväg! Ester åkte på sitt livs första resa (om man bortser från hemresan från BB) och målet var Åmål. Resan gick jättebra och inklusive fika- och amningspaus tog det allt som allt nästan 4 timmar. Det är tur att vi fått ett barn som älskar att åka bil!

Helgen i Åmål var mycket trevlig och Ester blev beskådad och fotograferad och buren och granskad av en stor skara människor och släktingar. Midsommarafton, och även midsommardagen, tillbringade vi i sommarstugan i Ånimskog med sill och potatis och allt annat som hör midsommar till. Tyvärr blev det ingen midsommarstång, kanske nästa år?! Om familjen Hägglund gör oss sällskap kan vi kanske ha stången som ett gemensamt projekt, eller vad säger ni?! :)



Vi orkade även ut på promenad. Det var den klassiska pensionärsrundan som fick besök av lilla familjen Skoog samt faster Anna och Esters tremänning Josef. Jag var mycket stolt över att orka gå de dryga 3 kilometrarna, kan jag ju säga - även om jag nästan var svimfärdig i slutet! Till Josefs stora glädje såg vi tre ormar på vägen; 2 döda och en livs levande. Allt är inte positivt med att vara på landet! Josef och Anna hittade även lite smaskiga smultron på vägen.


På söndagen bar det hem igen och jag tror faktiskt Ester saknar allt liv och alla ljud lite för hon hade en riktig gnälldag igår då hon knappt sov någonting och spydde ner säkert 5 ombyten! Det är tur att vi har tvätttid idag! Nu är det iallafall Göteborg som gäller i två veckor innan det bär av uppåt igen, eftersom pappa Björn ska jobba på Provinstidningen i 6 veckor.

I måndags var vi på BVC igen och Ester fortsätter att växa i en rasande fart, trots alla kräkningar. Hon hade gått upp över 200g och vägde nu hela 3710g. Stora damen!

7 kommentarer:

Familjen Hägglund sa...

hej!
självklart hjälps vi åt med stången, helt klart! =)
Ni verkar ha haft det jättebra! Roligt att få visa upp henne. Hon kan ha haft en "dagen-efter-dag" igår. Lisen brukade bli gnällig och göra precis tvärtom dagen efter det hade varit mycket runt henne. Men Ester kanske gillar uppmärksamhet och då är det säkert så att hon saknade släkten! =) Söt är hon iaf!!!
Många kramar

Anonym sa...

Vilka fina bilder från Ånimskog. Gillar bilden när alla tog kort på Ester :). Hon är verkligen söt! Hoppas att ni har det bra och inte är alltför trötta! Vore kul att titta förbi snart. Du skrev fel dummer, jag är ju moster och inte faster :)
kramar! pussa ester från mig

Frun sa...

Kul att bloggen blev av :) Inte ett öga torrt här.. Hon är ju för söt er lilla dotter. Vi hörs och syns. Myspys.

Anonym sa...

Tack för en rolig och trevlig helg.Hoppas lillsnuttan inte saknar mormor alldeles för mycket. Vet inte om jag håller på att bli gammal?Först glömde jag ju handväskan och sedan spillde jag ut hela min kaffemugg på tåget.Suck!Vi ses snart.Kramar från mormor.Pussa Ester från mig.

Petra sa...

Hon är verkligen söt och väldigt lik Linnea på bild. Hoppas vi får träffa henne i sommar. Stor kram till er

Anonym sa...

vilket bedårande litet barn, nästan för lik sina föräldrar=), najs blogg!
hoppas allt är fint!

Anonym sa...

Ja, hon är verkligen bedårande. Ser fram emot att träffa hela familjen snart. Kramar från mej!!!!