söndag 1 juni 2008

pysslar och donar

Hej på er igen!

Idag har jag suttit och tagit ut lite kort för framkallning. Lägger för allas beskådning upp en bild på min tjocka mage i vecka 40. Ser det inte ut som om innehållet vill ut, tycker ni? :)

Jag har också grejjat lite med Marocko-albumet. Det blir riktigt fint faktiskt! Blir sugen på att resa igen, men vi får väl vänta och se hur vardagen blir med bebisen innan vi planerar att resa utomlands med henne/honom. Kan nog vara en bra idé!

Nu är det bara 2 dagar kvar till beräknad förlossning. Har ont i magen varje dag nu och tänker att det nog snart är dags men det verkar dröja... Lite jobbigt börjar det bli för det är så otroligt varmt. Åkte in till Haga för att äta glass igår och på spårvagnen hem var det säkert 40 grader. Minst. Trodde jag skulle svimma! Inför förlossningen pendlar mina känslor, alltifrån spänning och längtan till "detta klarar jag aldrig, du får stanna kvar därinne". Men jag antar att det kommer att göra ONT men att jag kommer att överleva. Så jag ska nog grejja det!

Min lilla mamma, som annars brukade ringa ungefär en gång i veckan, ringer nu varje dag för att kolla om något barnbarn är på väg. Lite roligt! :)

Igår lagade vi en smaskig potatissallad och stekte goda korvar till. Idag blir det till att steka upp överbliven färskpotatis och lite falukorv till dessa. Det kan inte vara kalas varje dag. Planerar även en glasstur denna dag, till slottsskogen för variation. Vi försöker hitta Björns nya favoritglass; vanilj och chokladglass men kaka.
På återseende!

2 kommentarer:

Familjen Hägglund sa...

oj va stor!!!! svårt att tänka mig dig med magen asså. Men väldigt vackert!

Anonym sa...

Va kul med eran blogg! Kul att få se din mage, hörde att du väldigt snabbt tappade all vikt efter förlossningen... Nu inser jag att den lilla tjockismagen jag har inte alls är något mot vad jag har att vänta mig...:) Hoppas allt är bra med er. Kramar